Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(22)
Forma i typ
Książki
(22)
Dostępność
dostępne
(24)
wypożyczone
(2)
Placówka
BD52 (Rembielińska 6a)
(1)
BD53 (Bazyliańska 6)
(3)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(1)
CN1 (św. Wincentego 85)
(8)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(1)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(9)
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
(2)
Autor
Kluge Rolf-Dieter
(3)
Świderska Małgorzata
(3)
Miązek Dorota
(2)
Wójcicka Joanna
(2)
Czerniawska Olga (1930- )
(1)
Demetrio Duccio
(1)
Dobrakowska Anetta
(1)
Gilroy Andrea (1949- )
(1)
Gulińska-Grzeluszka Diana
(1)
Harcup Tony
(1)
Kamiński Radosław (politolog)
(1)
Leśnikowski Dariusz
(1)
Lis Małgorzata (pedagogika)
(1)
Majchrzak Paweł
(1)
Morawiec Arkadiusz
(1)
Ogińska-Bulik Nina
(1)
Płóciennik Elżbieta
(1)
Rodzeń-|Leśnikowska Elżbieta
(1)
Sikorski Czesław (1943- )
(1)
Skolimowska Anna
(1)
Sobczyński Sebastian
(1)
Stasiak Makary Krzysztof (1951- )
(1)
Szałowski Ryszard
(1)
Szczepanik Renata
(1)
Szczepanik Renata. Red
(1)
Tyszka Adam
(1)
Wawrzyniak Joanna
(1)
Wawrzyniak Joanna. Red
(1)
Witerska Kamila
(1)
Wolny Barbara
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(14)
2000 - 2009
(8)
Okres powstania dzieła
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(22)
Język
polski
(22)
Temat
Literatura niemiecka
(3)
Literatura polska
(2)
Matematyka
(2)
Opieka społeczna
(2)
Arteterapia
(1)
Bezpieczeństwo publiczne
(1)
Drama (pedagogika)
(1)
Dziennikarstwo
(1)
Gerontologia
(1)
Internet
(1)
Literatura
(1)
Muzykoterapia
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Niemcy
(1)
Oświata dorosłych
(1)
Pamięć
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Pisarze polscy
(1)
Policja
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Samorząd terytorialny
(1)
Sieroctwo społeczne
(1)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(1)
Uzależnienie od komputera
(1)
Temat: czas
1001-
(2)
1101-
(2)
1201-
(2)
1301-
(2)
1401-
(2)
1501-
(2)
1601-
(2)
1701-
(2)
1801-
(2)
1901-
(2)
2001-0
(2)
401-
(2)
501-
(2)
601-
(2)
701-
(2)
801-
(2)
901-
(2)
1901-2000
(1)
1939-
(1)
1989-
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Niemcy
(2)
Amsterdam (Holandia)
(1)
Berlin (Niemcy)
(1)
Bruksela (Belgia)
(1)
Helsinki (Finlandia)
(1)
Kijów (Ukraina)
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Londyn (Wielka Brytania)
(1)
Madryt (Hiszpania)
(1)
Moskwa (Rosja)
(1)
Paryż (Francja)
(1)
Rzym (Włochy)
(1)
Warszawa
(1)
Wilno (Litwa)
(1)
Gatunek
Materiały pomocnicze
(1)
Podręcznik
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(1)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
22 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 187-195.
Książka jest śladem moich podróży naukowych, uczestnictwa w konferencjach na przełomie XX i XXI wieku. Staram się być obecna w życiu naukowym i przekazywać idee, które wydają mi się ważne dla obu dyscyplin - edukacji w trakcie życia i edukacji przez życie. Idea ta współgra z nurtem badań biograficznych. W przekazanych tekstach wyraża się przez połączenie działań badacza z jego myślą biograficzną czy autobiograficzną. Lub inaczej przez wykorzystanie myśli biograficznych czy autobiograficznych w pracach badawczych (ze Wstępu Autorki)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15690 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Demetrio postrzega pamięć jako skarbnicę tożsamości, doświadczeń, przeżyć i wspomnień bogatą i wzbogacaną wraz z postępem wieku.Wspomnienia, porządkowanie wspomnień, ich układanie w ciągi, ich ogląd Autor postrzega jako proces samokształcenia, a proces tworzenia autobiografii jest, według niego, procesem edukacyjnym. Próby odtwarzania własnej biografii uczą, wymagają wysiłku, refleksji, oceny, przywracają różne fakty, obrazy, rzeczy.Ze Wstępu prof. Olgi Czerniawskiej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 157 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 192-[199].
W obliczu narastającej przestępczości nieletnich, chuligaństwa i znieczulenia na cudzą krzywdę coraz pełniej uświadamiamy sobie konieczność podjęcia działań profilaktycznych, zapobiegających takim negatywnym zjawiskom społecznym. W związku z tym wzrasta potrzeba zajęcia się dziećmi, które nie wykroczyły jeszcze przeciw ogólnym normom społecznym, ale w stosunkach z otoczeniem wykazują cechy niedostosowania społecznego, mają trudności w kontaktach z rówieśnikami, zbyt często zachowują się agresywnie. Wydaje się, że nauczyciele-wychowawcy, a zwłaszcza pedagodzy szkolni lub inne osoby zajmujące się wychowaniem na terenie szkoły mogliby prowadzić specjalne zajęcia terapeutyczne obejmujące muzykoterapię z dziećmi przejawiającymi często agresję w swym zachowaniu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52366 (1 egz.)
Kaucja: 19,58 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15509 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53299 (1 egz.)
Kaucja: 47,85 zł
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 327-353, wykaz aktów prawnych s. 343-349.
Czytelnik otrzymuje pracę, jakiej drugiej nie ma w polskiej literaturze przedmiotu. Jest ona przede wszystkim oryginalna konstrukcyjnie: łączy w sobie elementy monografii i podręcznika. Jest monografią procesu tworzenia polskiej terytorialnej samorządności i politycznych mechanizmów dochodzenia do jej aktualnego organizacyjnego kształtu oraz podręcznikiem przedstawiającym aktualną strukturę polskiego terytorialnego samorządu. I wszystko to uzupełnione o zwięzłe przypomnienie jego historii i przedstawienie miejsca w demokratycznym państwie i obywatelskim społeczeństwie. Czytelnik znajdzie tu nie tylko opis najbardziej aktualnego stanu ustroju polskiego terytorialnego samorządu, ale i informacje o procesach, które doprowadziły do niego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 351/354 (1 egz.)
Kaucja: 47,04 zł
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82(091) (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52600 (1 egz.)
Kaucja: 23,63 zł
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82(091) (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 175-184. Indeks.
Ze społecznego i naukowego punktu widzenia obszar badań nad internetem - uwzględniając skalę i zasięg zjawiska oraz technologizację i informatyzację życia - wydaje się szczególnie ważny i obiecujący.Poniższa praca podejmuje próbę jego eksploracji oraz wychodzi naprzeciw zapotrzebowaniom. Głównym jej celem jest ustalenie psychologicznych wyznaczników zachowań związanych z korzystaniem z internetu, determinujących ryzyko uzależnienia. Celem praktycznym jest przygotowanie przesłanek do programu profilaktycznego, chroniącego przed ryzykiem uzależnienia od cyberprzestrzeni. Opis ze strony :www.kapitalka.pl
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 53314 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 00 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ćwiczenia przeznaczone są dla dzieci z trudnościami w uczeniu się matematyki, ale jest to również doskonały materiał do stymulowania rozwoju umiejętności matematycznych. Wykonywanie ich spowoduje, iż dziecko zacznie lepiej radzić sobie z matematyką, przestanie się jej bać, a tym samym poprawi się jego funkcjonowanie, będzie szczęśliwsze. Bardzo chcemy, aby polubiło matematykę i odniosło w niej sukces.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18216 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na s. red. błędny .
Bibliogr. s. 89-90.
Dla nauczycieli wychowania przedszkolnego i kształcenia zintegrowanego.
Jest to unikalna publikacja metodyczna dla nauczycieli wychowania przedszkolnego i kształcenia zintegrowanego. Zawiera ona nowatorskie propozycje scenariuszy zajęć rozwijających wyobraźnię i kreatywność dzieci, opartych na zestawie obrazków o niezwykłej lub niejednoznacznej treści. Całość obudowana jest określonym we wstępie tokiem postępowania nauczania, nazwanym techniką obrazków dynamicznych, którego autorem jest dr Elżbieta Płóciennik.Technika ta skutecznie rozwija myślenie przyczynowo - skutkowe, dywergencyjne i pytajne oraz umiejętność analizy i interpretacji obrazów. Zakładanym efektem proponowanego tu toku postępowania metodycznego są ekspresyjne wypowiedzi dzieci, nietypowe pomysły, twórcze opowiadania, oryginalne tytuły oraz niezwykłe prace plastyczne lub graficzne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16228 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na książce wyłącznie błędny ISBN.
Bibliogr. przy rozdz.
Dla studentów kierunku Zarządzanie - "podstawy zarządzania" i "zachowania organizacyjne".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18.0 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 222-[228].
Rozdział I. Praca socjalna - perspektywy teretyczne * Rozdział II. Przegląd współczesnych koncepcji pracy socjalnej * Rozdział III. Koncepcja pracy socjalnej jako pracy ze świadomością * Rozdział IV. Proces dorastania człowieka do świadomości podmiotowości * Rozdział V. Trzy modele człowieka i jego ewolucji. Trzy pedagogiki * Rozdział VI. Trening i projekt innowacyjny * Rozdział VII. Świadomość i rozwój relacji społecznych * Rozdział VIII. Praca socjalna jako wspieranie twórczego rozwoju człowieka
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1590 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Prawnoadministracyjne kompetencje Policji / Ryszard Szałowski. - Stan prawny na dzień 1 kwietnia 2010 r. - Łódź : Wydawnictwo Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej, 2010. - 318, [1] s. ; 21 cm.
Bibliogr. s. 299-[307].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53311 (1 egz.)
Kaucja: 43,50 zł
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Opieka i wychowanie instytucjonalne zmienia się we wszystkich sferach swojego funkcjonowania. Jakie są formalno-prawne przeobrażenia współczesnych instytucji opiekuńczo-wychowawczych? Jakim zmianom podlegają wewnętrzne struktury placówek? W jakim kierunku podążają te zmiany? Jakie przemiany dokonały się w zakresie funkcji realizowanych przez współczesne instytucje? Jaki wpływ ma opieka i wychowanie instytucjonalne na wzmacnianie mechanizmu wykluczenia społecznego? Jakie są problemy osób objętych pomocą i oddziaływaniem instytucji opiekuńczo-wychowawczych: dzieci, młodzież, dorosłych, seniorów. Na te - i wiele innych pytań - próbują odpowiedzieć autorzy poszczególnych artykułów stanowiących zawartość niniejszego opracowania. Poruszane w książce zagadnienia wybiegają daleko poza obszar poszukiwań jedynie pedagogicznych i stanowią przedmiot rozważań prawników, kryminologów, socjologów, psychologów i pracowników socjalnych.
Rozdział I. INSTYTUCJONALNY SYSTEM PRZECIWDZIAŁANIA SIEROCTWU SPOŁECZNEMU * Transpozycja wychowania instytucjonalnego w świetle analizy porównawczej instytucji totalnej i symbolicznej * Inteligencja, motywacja do nauki i lęk szkolny u wychowanków pogotowia opiekuńczego i domu dziecka * Cóż znaczy (dla mnie) dzisiaj być rodzicem zastępczym? Próba autonarracji * Społeczno-prawne ramy funkcjonowania placówek wsparcia dziennego * Miejsce ośrodków wsparcia dziennego w systemie pomocy dzieciom zagrożonym społecznie * Rozdział II. ZAPOBIEGANIE NIEDOSTOSOWANIU SPOŁECZNEMU I PRZESTĘPCZOŚCI * Rodzinne domy terapeutyczne w systemie profilaktyki przestępczości nieletnich * Zasada podmiotowości w pedagogicznych działaniach profilaktycznych i pomocowych * Streetworking - odpowiedź na potrzeby "dzieci ulicy". Alternatywa czy uzupełnienie tradycyjnego systemu opieki i wychowania? * Predyspozycje wychowawcze osób realizujących zadania z zakresu profilaktyki w szkole * Szkoła wobec ucznia z ADHD. "Profesjonalny" proceder wzmacniania wykluczenia społecznego * Socjoterapia. Idea i praktyka * Placówki opiekuńczo-wychowawcze i resocjalizacyjne. Pomoc czy nadużycie? * Zachowania manipulacyjne wychowanków instytucji o charakterze resocjalizacyjnym * Status społeczno-zawodowy funkcjonariusza Służby Więziennej w Polsce * Rozdział III. WSPARCIE INSTYTUCJONALNE OSÓB DOROSŁYCH * Wokół pedagogiki miejsca * Dom pomocy społecznej jako instytucja totalna * Instytucjonalne formy opieki i wsparcia osób starszych w wybranych krajach Europy * Doświadczenie zmiany społecznej w życiu człowieka starego * Wsparcie społeczne i pomoc osobom starszym * Zapotrzebowanie na zmiany w instytucjach wspierających, czyli: "żeby mój szef nie przeszkadzał mi w pracy" * Zjawisko wypalenia zawodowego pracowników domu pomocy społecznej * Niebieska Karta w prawno-społecznym systemie przeciwdziałania przemocy w rodzinie * Walka o każdy dzień - czyli o "wsparciu" niepełnosprawnych w ramach pseudointegracji * Psychoedukacja jako forma wspierania rozwoju osobowości człowieka dorosłego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 54114 (1 egz.)
Kaucja: 42,63 zł
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 05.A (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 52967 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Forma i typ
Na książce błędny 10-cyfrowy.
Bibliogr. s. 189-200.
Drama często postrzegana jest jako metoda, która polega na tworzeniu inscenizacji, podczas której aktywność werbalna i niewerbalna ucznia nakierowana jest na kreację i prezentację ról. Utożsamiana jest ze spektaklem teatralnym, z tą tylko różnicą, że w dramie nie ma podziału na widza i aktora. Nauczyciele nie stosują dramy, wyrażając obawę, że "po takiej lekcji uczniom nie zostanie nic w zeszytach". Abstrahując od tego, że ważniejszy jest ślad w pamięci ucznia, rozwój myślenia i odczuwania emocji, niż ślad w jego zeszycie, należy zaprzeczyć przedstawionemu powyżej mitowi, traktującemu dramę jako odegranie ról, czyli swego rodzaju doświadczenie pozbawione refleksji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15501 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach.
Prowadzony przez autorów dyskurs o charakterze pedagogicznym zwraca uwagę na potrzebę odpowiedniego podejścia pedagogicznego do dziecka i jego rodziny, przygotowania warsztatu pracy i właściwej organizacji procesu dydaktyczno-wychowawczego dziecka. Redaktorom publikacji udało się zgromadzić artykuły autorów o nowatorskim spojrzeniu na prezentowaną problematykę obejmującą ucznia zdolnego, niepełnosprawnego i przewlekle chorego. Zaprezentowane w publikacji artykuły sygnalizują ważne od strony pedagogicznej problemy dotyczące m.in. nieadekwatnych osiągnięć szkolnych uczniów zdolnych, kreatywności czy szeroko rozumianej niepełnosprawności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 19139 (1 egz.)
(dostępność ok. 17.06.2024)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 224-[247].
Na spotkaniach arteterapeutów, konferencjach i seminariach pojawiają się te same pytanie i dyskusje - jak opisywać to, co robimy, jak i dlaczego prowadzić badania, jak przekonać innych, że to, co robimy, jest skuteczne. Brak odpowiedzi na te podstawowe dla każdej dyscypliny pytania prowadzi do wielu nieporozumień, czym jest arteterapia i dla kogo powinna być przeznaczona, a ciągle jeszcze młoda w Polsce arteterapia rodzi się w bólach i braku zrozumienia ze strony innych specjalistów. Książka ta niewątpliwie stanie się idealnym podręcznikiem dla tych, którzy na poważnie chcą zacząć budować zręby polskiej arteterapii, pokazać jej specyfikę oraz skuteczność.
1. EBP: zasady, proces, strategia i dowody * 2. Niepokój, upoważnienie i strategia * 3. Rozwój wytycznych w arteterapii * 4. Audyt w arteterapii: kultura i proces * 5. Debata metodologiczna * 6. Pozyskiwanie dowodów naukowych za pomocą badań jakościowych * 7. Pozyskiwanie dowodów naukowych za pomocą badań ilościowych * 8. Baza dowodów naukowych w pracy arteterapeutycznej z dorosłymi * 9. Baza dowodów naukowych w arteterapii dzieci i młodzieży
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18044 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej